Regulaminy

Centrum Edukacji Medialnej i Interaktywności zdefiniowano w Strategii Rozwoju US na lata 2019-2028.

 

W Regulaminie Organizacyjnym (zarządzenie nr 60/2021 Rektora US prof. dra hab. Waldemara Tarczyńskiego z dnia 23 marca 2021 roku na podstawie art. 23 ust. 3 ustawy z dnia 20 lipca 2018 roku Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce – Dz. U. z 2020 roku, poz. 85 ze zm.) przypisano je do pionu organizacyjnego Prorektora ds. Nauki jako ogólnouczelnianą jednostkę o charakterze edukacyjno-promocyjnym działającą w szczególności w zakresie komunikacji medialnej.

Do podstawowych zadań Centrum należy:

 

• stwarzanie warunków do wszechstronnego rozwoju studentów, doktorantów Szkoły Doktorskiej Uniwersytetu Szczecińskiego i doktorantów studiów trzeciego stopnia;
• upowszechnianie wiedzy o mediach w ramach kierunków kształcenia oraz dyscyplin naukowych prowadzonymi w Uczelni;
• wspomaganie kształcenia osób zainteresowanych poszerzaniem wiedzy z wykorzystaniem najnowszych technik medialnych;
• promowanie osiągnięć pracowników Uczelni;
• organizowanie i prowadzenie inicjatyw tworzonych w Centrum, w tym NiUS Radia, telewizji uniwersyteckiej, portalu internetowego Centrum;
• współpraca z właściwymi komórkami i jednostkami organizacyjnymi Uczelni w kreowaniu wizerunku i promocji Uczelni;
• współpraca z otoczeniem społeczno-gospodarczym i komercjalizacja działalności Centrum;
• działanie na rzecz rozwoju społeczności lokalnych i regionalnych w zakresie komunikacji medialnej;
• organizowanie konferencji, warsztatów, seminariów, szkół letnich oraz innych wydarzeń o charakterze naukowym lub dydaktycznym;
• występowanie o granty badawcze oraz inne formy zewnętrznego finansowania działalności Centrum.

Wszystkie projekty i działania medialne realizowane w Centrum Edukacji Medialnej i Interaktywności mają jasno określone cele zdefiniowane w czterech obszarach: kształcenie, nauka, promocja, komercjalizacja.

 

The main tasks of the Center include:

 

• creating conditions for the comprehensive development of students, doctoral students of the Doctoral School of the University of Szczecin and third-degree doctoral students;
• disseminating knowledge about the media in the field of education and scientific disciplines conducted at the University;
• supporting the education of people interested in expanding their knowledge with the use of the latest media techniques;
• promoting the achievements of the University employees;
• organizing and conducting initiatives created at the Center, incl. NiUS Radio, university television, website of the Center;
• cooperation with the appropriate cells and organizational units of the University in creating the image and promotion of the University;
• cooperation with the socio-economic environment and commercialization of the Center’s activities;
• activities for the development of local and regional communities in the field of media communication;
• organizing conferences, workshops, seminars, summer schools and other events of a scientific or didactic nature;
• applying for research grants and other forms of external financing of the Center’s activities.
All media projects and activities carried out at the Center for Media Education and Interactivity have clearly defined goals defined in four areas: education, science, promotion and commercialization.