Wręczono Nagrody Stowarzyszenia PR i Promocji Uczelni Polskich „PRom”. Uroczysta gala odbyła się 16 czerwca 2023 roku w Zielonej Górze. Celem Konkursu jest wspieranie i nagradzanie najlepszych, twórczych i efektywnych działań w obszarze komunikacji, praktyki i działań promocyjnych w sektorze polskiego szkolnictwa wyższego.
Miło nam poinformować, że spośród 18 projektów w kategorii „Uczelniane media” wyróżniono Centrum Edukacji Medialnej i Interaktywności Uniwersytetu Szczecińskiego, w którego strukturach działają NiUS Radio oraz UNIWIZJA. Nagrodę Stowarzyszenie PRom otrzymał Uniwersytet w Białymstoku, a na podium – poza naszą Uczelnią – znalazł się także Uniwersytet Śląski.
„Jest nam niemizernie miło i bardzo dziękujemy, że znów doceniono naszą pracę – mówi dr Konrad Wojtyła, dyrektor Centrum Edukacji Medialnej i Interaktywności.
„Mimo krótkiej historii Centrum, NiUS Radio rywalizowało już w ścisłym finale o Laur Uniwersytecki, wygrało też etap wojewódzki konkursu Idol organizowany przez Fundację Szansa dla Niewidomych. Nasz pracownik – Adam Jamróz został Idolem środowiska w Polsce. To motywuje nas do dalszego rozwoju. Gratulację dla całego zespołu za zaangażowanie, a Panu Rektorowi i całemu Kolegium Rektorskiemu za nieustanne wsparcie!” – dodaje Wojtyła.
Nagrody przyznano w następujących kategoriach:
→ Media Relations
Śniadania Prasowe Uniwersytetu Łódzkiego (Uniwersytet Łódzki)
→ Uczelniane media
Uniwersytet w Białymstoku dla szkół (Uniwersytet w Białymstoku)
→ Nagroda im. Andrzeja Sołtysiaka w kategorii nowe media Strefa Psyche Uniwersytetu SWPS – kanał na YouTube (Uniwersytet SWPS)
→ Popularyzacja nauki
Śląski Festiwal Nauki KATOWICE (Uniwersytet Śląski w Katowicach)
→ Kreacja
Cykl wideo pt. „Dlaczego?” – pierwszy explainer w Polsce (Politechnika Gdańska)
→ Nagroda specjalna
Strefa Psyche Uniwersytetu SWPS – kanał na YouTube (Uniwersytet SWPS)
Uniwersytet Szczeciński stawia na nowoczesne media uczelniane zarządzane przez doświadczonych dziennikarzy i profesjonalistów. Pierwszą marką jest NiUS Radio – rozgłośnia internetowa, drugą zaś UNIWIZJA – Telewizja Uniwersytetu Szczecińskiego. Oba podmioty realizują cele zdefiniowane w czterech obszarach: promocja, kształcenie, nauka, i komercjalizacja.
Studia radiowe i telewizyjne wyposażone są w najwyższej klasy sprzęt, a pomieszczenia spełniają najwyższe wymogi produkcji medialnej. W oparciu o infrastrukturę stworzono pracownie radiową, telewizyjną oraz multimedialną, w których prowadzone są zajęcia dydaktyczne – odbywają się też praktyki i staże. Na adeptów dziennikarstwa czekają zindywidualizowane stanowiska pracy: tablice multimedialne, laptopy i programy montażowe. Koordynatorką pracowni radiowej jest mgr Paulina Zaremba, a pracowni telewizyjnej mgr Beata Mikołajewska-Wieczorek.